• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72806
+
-

میامی، پایلوت الگوی کشت 22 محصول  باغی و زراعی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سمنان: الگوی جدید کشت با هدف استفاده بهینه از منابع محدود آبی در دشت میامی به اجرا در آمده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تکمیل مطالعات در لایه‌های دشت میامی خبر داد.  به گزارش ایسنا، «لطف‌الله رضایی» با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه دشت میامی از اهمیت ویژه‌ای در بخش گردشگری وکشاورزی برخوردار است دشت‌هایش در فصل بهار از گل‌های شقایق و از اواسط فصل تابستان از گل‌های آفتابگردان پوشیده می‌شود، به همین دلیل کارمطالعاتی لایه‌های این دشت تکمیل شده است. 

وی افزود: تکمیل مطالعات الگوی کشت تدقیق لایه‌های مطالعاتی دشت میامی به‌عنوان پایلوت در سال جاری انجام شد.  وی گفت: در این زمینه لایه کیفیت آب به تفکیک منابع آبی دشت میامی به لایه‌های اقلیم خاک، کمیت آب و الگوی کشت موجود اضافه شد.  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: با انجام این عملیات میزان محدودیت‌های توسعه و محدودیت‌های اصلاح و بهسازی و ظرفیت‌های توسعه محصولات جدید در ۱۱ محصول عمده زراعی و ۱۱ محصول عمده باغی مشخص‌شده است.  رضایی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال نقشه‌های موجود به تفکیک هرکدام از کارشناسان این پهنه مهم کشاورزی تهیه و برای ترویج به بهره‌برداران در اختیار کارشناسان قرار گیرد.  وی با اشاره به لزوم تدوین الگوی کشت در استان سمنان گفت: با توجه به این‌که استان سمنان با کمبود منابع آبی مواجه بوده و استفاده بهینه از منابع آبی ضروری است، از این‌رو برای استفاده بهینه از منابع آبی تدوین الگوی کشت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گرفت.

  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این‌که تاکنون مطالعات اولیه الگوی کشت در استان به‌صورت کامل انجام‌شده است افزود: مطالعات اولیه الگوی کشت دشت‌های اصلی استان سمنان از ابتدای سال ۹۶ شروع شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید